Σελίδες

Translate

Τρίτη 8 Απριλίου 2014

Τριήμερο απεργιακό πρόγραμμα για τους εργαζόμενους στα λιμάνια της χώρας


Σε μαζική συμμετοχή στο τριήμερο απεργιακό πρόγραμμα από τη Δευτέρα, καλεί όλους τους εργαζόμενους στα λιμάνια όλης της χώρας η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών. Συγκεκριμένα οι εργαζόμενοι παλεύουν ενάντια στην παράδοση των λιμανιών της χώρας στα μονοπώλια, ενώ αύριο Τρίτη ξεκινά στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.  
Οι εργαζόμενοι προχωρούν σε:
  • Τη Δευτέρα 7 Απρίλη σε στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 11 π.μ., με συγκεντρώσεις στα κεντρικά γραφεία των Οργανισμών Λιμένων.
  • Την Τρίτη 8 Απρίλη κάνουν 24ωρη απεργία και στην Αθήνα, συγκέντρωση στις 4 μ.μ. στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία στη Βουλή.
  • Την Τετάρτη 9 Απρίλη συμμετέχουν στην πανεργατική απεργία και στη συγκέντρωση στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη.
Η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών σημειώνει μεταξύ άλλων στη σχετική ανακοίνωσή της: 
«Κυβέρνηση - ΕΕ υπηρετώντας πιστά τα συμφέροντα και την κερδοφορία των μονοπωλίων προωθεί νέα αντεργατικά μέτρα, παραδίδει στα μονοπώλια το λιμενικό σύστημα της χώρας. Τα αντεργατικά μέτρα που παίρνονται είναι ο μηχανισμός για φθηνότερη εργατική δύναμη. Είναι "γέννημα θρέμμα" της ανάπτυξης που υπηρετεί τα κέρδη και την ανταγωνιστικότητα. Έχουν τη σφραγίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή είναι η "ανάπτυξη" της κυβέρνησης, αυτό είναι το "πλεόνασμα".
Μια ανάπτυξη που γίνεται με σφαγιασμένα τα δικαιώματα των εργαζομένων, με ισοπεδωμένη την όποια κοινωνικοασφαλιστική προστασία υπήρχε, με κατάργηση των ΣΣΕ. Έτσι μετά τον ΟΛΠ σειρά παίρνει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση με διαδικασίες εξπρές προχωράει τη Τρίτη 8 Απρίλη σε προκήρυξη διαγωνισμού για την πρόσκληση ενδιαφέροντος για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ.
Η πολυδιαφημιζόμενη παράδοση των λιμανιών στους μονοπωλιακούς ομίλους οξύνει τους ανταγωνισμούς σε βάρος των εργαζομένων. Ενισχύει τη δύναμη, την κυριαρχία και επιθετικότητα τους. Η ιδιωτικοποίηση των λιμενικών υποδομών της χώρας δε θα έχει επίπτωση μόνο στους εργαζόμενους στα λιμάνια και στις συνθήκες δουλειάς τους. Θα έχει άμεση επίπτωση στους ναυτεργάτες, στα ναυπηγεία, στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά από μικρούς ψαράδες και φτωχούς αγρότες, στο σύνολο των εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων.
Συνάδελφοι
Στήριγμα αυτής της πολιτικής οι κυβερνήσεις είχαν τον κυβερνητικό και εργοδοτικό συνδικαλισμό. Όλες αυτές οι πλειοψηφίες στο συνδικαλιστικό κίνημα σαν δυνάμεις της συναίνεσης και του συμβιβασμού, προωθούσαν τον διάλογο σπέρνοντας ψευδαισθήσεις στους εργαζόμενους. Το ίδιο έκαναν και την περίοδο της καπιταλιστικής ανάπτυξης, το ίδιο κάνουν και τώρα.
Επιτακτική είναι η ανάγκη ανασύνταξης του εργατικού κινήματος σε ταξική κατεύθυνση αναπτύσσοντας τη ταξική πάλη.
Μόνο να θυμηθούμε το 2009, αποδεχόμενοι την παραχώρηση στην COSCO, τινάζοντας στον αέρα τον πολυήμερο απεργιακό αγώνα, υπέγραψαν μάλιστα και πρακτικό με τον ΟΛΠ αποδεχόμενοι την ΡΑΛ (Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος), βασικό εργαλείο για την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών. Αλλά και σήμερα δημιουργώντας συμμαχίες με όλους αυτούς τους φορείς που είναι στην ουσία με τον ένα ή άλλο τρόπο υπέρ της ιδιωτικοποίησης. Διοργανώνουν ημερίδα στη Θεσσαλονίκη, με το ερώτημα: «Πώληση ή μεταρρύθμιση;»λες και είναι κάτι διαφορετικό.
Γυρνάμε τη πλάτη στις συμβιβασμένες ηγεσίες.
Σπάμε το φόβο και τις αυταπάτες. Να κάνουμε δική μας υπόθεση την οργάνωση και την ανάπτυξη της πάλης, να αποκρούσουμε την επίθεση.
Η εμπειρία από την παράδοση του ΣΕΜΠΟ στη COSCO δείχνει τι ακολουθεί: σφαγιασμένοι μισθοί και δικαιώματα, χωρίς συνδικαλιστική εκπροσώπηση και οργάνωση.
Δεν μπαίνουμε στο παζάρι της διαπραγμάτευσης για το πόσα θα χάσουν οι εργαζόμενοι, για το ποιο ποσοστό από τη δημόσια περιουσία θα παραδοθεί στα μονοπώλια. Αντιπαλεύουμε με συνέπεια κάθε ιδιωτικοποίηση, με οποιαδήποτε μορφή και εάν έρχεται. Πρωτοστατούμε στην οργάνωση της πάλης μας ενάντια στην ιδιωτικοποίηση.
Συνάδελφοι
Επιτακτική ανάγκη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, τα ναυπηγεία, οι ναυτεργάτες, θύματα της ίδιας πολιτικής να βαδίσουν μαζί στους δρόμους του αγώνα για να εμποδίσουν και να ανατρέψουν αυτή την πολιτική. Δίνουμε απάντηση στην καπιταλιστική βαρβαρότητα κλιμακώνοντας τον αγώνα μας, δυναμώνοντας την ΤΑΞΙΚΗ ΠΑΛΗ για την ανασύνταξη του συνδικαλιστικού κινήματος. Για αγώνες σε σύγκρουση με την πολιτική του κεφαλαίου, για την οικοδόμηση της Λαϊκής Συμμαχίας, για λιμάνια Λαϊκή Περιουσία», τονίζει η Δημοκρατική Ενότητα Λιμανιών και διεκδικεί:
  • Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ να πάρουν πίσω την προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος. Να σταματήσει κάθε προσπάθεια παραπέρα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ - ΟΛΘ.
  • Παλεύουμε συνολικά ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις - παραχωρήσεις - συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στην παράδοση των λιμενικών υποδομών στα μονοπώλια με κάθε μορφή.
  • Παλεύουμε για Λιμάνια Λαϊκή Περιουσία που να υπηρετούν τις εργατικές λαϊκές ανάγκες
  • Να μην προχωρήσει η συμφωνία ΟΛΠ - COSCO και η παράδοση της δυτικής προβλήτας ΙΙΙ.
  • Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους. Όχι στις απολύσεις - διαθεσιμότητες και στις ελαστικές μορφές απασχόλησης.
  • Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων που χτυπούν ή καταργούν τις ΣΣΕ.
  • Παλεύουμε ενάντια στην αντεργατική λαίλαπα ενάντια στη φοροληστεία και στον οδοστρωτήρα που κατεδαφίζει κατακτήσεις στην Υγεία, στην Πρόνοια, στην Κοινωνική Ασφάλιση, στην Παιδεία.