Σελίδες

Translate

Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

ΝΑΥΤΙΚΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

Επικίνδυνη κατάσταση
Δύο ναυτικά ατυχήματα καταγράφηκαν από τη νύχτα της Παρασκευής έως τα ξημερώματα του Σαββάτου, δηλαδή μέσα σε λίγες ώρες, στη γραμμή Πάτρα - Ιταλία, τα οποία μαρτυρούν ότι ένα μήνα μετά την πυρκαγιά στο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «NORMAN ATLANTIC», όλοι οι παράγοντες που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία παραμένουν σε πλήρη ισχύ και «έτοιμοι» να ξαναστείλουν στο θάνατο κόσμο που ταξιδεύει σε αυτή τη γραμμή.
Συγκεκριμένα, το βράδυ της Παρασκευής το πλοίο «CRUISE EUROPA» με σημαία Ιταλίας και 73 επιβάτες, κατά τη διάρκεια των χειρισμών πρόσδεσης στο λιμάνι της Πάτρας προσέκρουσε στον κυματοθραύστη του λιμανιού με αποτέλεσμα να προκληθεί ρήγμα πάνω από την ίσαλο γραμμή.
Τα ξημερώματα του Σαββάτου στο «SUPERFAST IΙ» με 313 επιβάτες, κατά τη διάρκεια χειρισμών απόπλου από το λιμάνι της Πάτρας για Ηγουμενίτσα και Μπάρι Ιταλίας, τα φορτηγά που βρίσκονταν στο γκαράζ του έπεσαν το ένα πάνω στο άλλο ενώ ένα από αυτά ανατράπηκε. Ευτυχώς δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός.
Ως αιτία για τα δύο περιστατικά από το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρονται οι «δυσμενείς καιρικές συνθήκες».
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ (Πληρωμάτων Ρυμουλκών Ναυαγοσωστικών) απαντούν ότι «δεν είναι δικαιολογία οι προβλεπόμενες δυσμενείς καιρικές συνθήκες» και επισημαίνουν ότι: «Επαναλαμβάνουμε ότι θα έχουμε ανάλογα περιστατικά εάν δεν αντιμετωπιστεί η απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στη γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ιταλία καθώς και στις άλλες γραμμές των επιβατηγών πλοίων, σύμφωνα με τις προτάσεις των ναυτεργατικών σωματείων». Τα σωματεία καταθέτουν το πλαίσιο πάλης για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα που είχαν παρουσιάσει σε συνέντευξη Τύπου για το «NORMAN ATLANTIC», το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: «Οι έλεγχοι της αξιοπλοΐας των πλοίων και η έκδοση των σχετικών πιστοποιητικών να γίνονται με κρατική ευθύνη και τη συμμετοχή των ναυτεργατών, των ναυτεργατικών σωματείων», «να καθοριστούν νέοι αυστηροί κανόνες ναυπήγησης των Ε/Γ - Ο/Γ πλοίων που θα ενισχύουν την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα», «απαγόρευση απόπλου των πλοίων στα οποία υπάρχουν παρατηρήσεις για σοβαρά προβλήματα ασφαλείας, εξασφάλιση της επάρκειας και καταλληλότητας των σωστικών και πυροσβεστικών μέσων», «απαγόρευση απόπλου των επιβατικών πλοίων σε περίπτωση κακοκαιρίας και κατάργηση της ρύθμισης που μεταφέρει την ευθύνη στον πλοίαρχο», κ.ά.