Σελίδες

Translate

Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

Αποκαλυπτικό έγγραφο για την κατάσταση του πλοίου

α ταξικά ναυτεργατικά σωματεία έδωσαν στη δημοσιότητα το πόρισμα του ελέγχου που έκαναν στις 19/12 οι λιμενικές Αρχές στην Πάτρα
Το έγγραφο με τα αποτελέσματα του ελέγχου από τις λιμενικές Αρχές της Πάτρας
Σοβαρές ελλείψεις στους τομείς της πυρασφάλειας, αλλά και στη διαχείριση των επιβατών του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου, εντόπισε - μεταξύ άλλων - ο έλεγχος που έγινε στο «Norman Atlantic» στις 19 Δεκέμβρη 2014, από επιθεωρητές του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πάτρας. Το σχετικό έγγραφο, που έχει αναρτηθεί στο σύστημα «EQUASIS» (www.equasis.org) αποκάλυψαν τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα και παρουσιάστηκε το απόγευμα της Κυριακής από το portal του «902.gr».
Ο έλεγχος ανέδειξε μία σειρά από ελλείψεις ανά κατηγορία ασφαλείας και συγκεκριμένα:
  • Στον τομέα «Πιστοποίηση/Εγγραφα», το Λιμεναρχείο σημείωσε μία έλλειψη που αφορά στο σχέδιο για την εκκένωση του πλοίου σε περίπτωση κινδύνου (SAR Co-operation plan for passenger ships).
  • Στον τομέα «Συστήματα εκτάκτου ανάγκης», καταγράφηκε έλλειψη φωτισμού εκτάκτου ανάγκης.
  • Στην «Πυροπροστασία», σημειώθηκε η έλλειψη πυρίμαχων θυρών.
  • Δύο ελλείψεις καταγράφηκαν στον τομέα των «Σωστικών Μέσων».
  • Στο πλοίο εντοπίστηκε πρόβλημα στο κλείσιμο των υδατοστεγών θυρών.
Οπως προκύπτει από το έγγραφο, όλες οι ελλείψεις που εντοπίστηκαν έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στο ναυτικό ατύχημα που έγινε την Κυριακή και έθεσε σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων επιβατών και ναυτεργατών. Παρόλα αυτά, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας επιχείρησε να δικαιολογήσει την πλοιοκτήτρια εταιρεία.

Στην πρώτη και άτυπη ενημέρωση που έκανε ο Μ. Βαρβιτσιώτης στους ναυτιλιακούς συντάκτες, όταν κλήθηκε να απαντήσει γιατί το πλοίο αυτό ήταν εν πλω, ενώ είχε τόσο σοβαρές παρατηρήσεις, ανέφερε ότι «ανάλογα με τη σοβαρότητα των παρατηρήσεων δίνεται και ένα χρονικό περιθώριο για να αποκατασταθούν»! Η πραγματικότητα απέδειξε ότι η «περίοδος χάριτος» προς τους εφοπλιστές για να «συμμορφώνονται» με τους στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας, όχι μόνο δεν έχει λογική, αλλά βάζει σε άμεσο κίνδυνο τις ζωές εκατοντάδων ανθρώπων, ανά πάσα στιγμή...
Στα ερωτήματα που δημιουργούν οι έξι παρατηρήσεις σχετικά με την αξιοπλοΐα του πλοίου, έρχεται να προστεθεί και το μειωμένο πλήρωμα. Οι μόλις 56 ναυτεργάτες κλήθηκαν να καλύψουν τις ανάγκες ενός επιβατηγού πλοίου με πάνω από 400 επιβάτες και με πρωτόκολλο (δηλαδή τον ανώτατο αριθμό επιβατών) περίπου 800! Κατά 50% έχουν μειωθεί οι οργανικές συνθέσεις των πλοίων της γραμμής Ελλάδα - Ιταλία με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας, εφαρμόζοντας τις συνθέσεις ασφαλείας σύμφωνα με τα «πρότυπα» της Ευρωπαϊκής Ενωσης και τον κανονισμό της 3577/92 (άρση του καμποτάζ), αντεργατικά και επικίνδυνα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί και από την ιταλική κυβέρνηση.

Μισόλογα από τις ναυτιλιακές εταιρείες

Παρά το σάλο που προκάλεσε η αποκάλυψη των σωματείων, η εταιρεία ΑΝΕΚ που έχει ναυλώσει το πλοίο, εξέδωσε τη Δευτέρα μια ανακοίνωση, στην οποία όμως δε λέει τίποτα για την ουσία των ερωτημάτων που προκύπτουν από το έγγραφο του ελέγχου. Αντ' αυτού, ισχυρίζεται γενικόλογα ότι «στο ως άνω πλοίο είχαν διενεργηθεί όλες οι απαιτούμενες κατά νόμο επιθεωρήσεις και είχε εφοδιασθεί με όλα τα πιστοποιητικά ασφαλείας σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, προκειμένου να αποπλεύσει από τον λιμένα Πατρών».Σημειώνουμε ότι με όλα τα «πιστοποιητικά ασφαλείας» στα συρτάρια τους έχουν ναυαγήσει πλοία όπως το «ΣΑΜΙΝΑ» κ.ά.
Στην ίδια ανακοίνωση, και ενώ ανασύρονται ο ένας νεκρός μετά τον άλλον, η εταιρεία καθησυχάζει τους μετόχους της ότι: «Δεδομένου ότι το πλοίο δεν αποτελεί περιουσιακό στοιχείο της Εταιρείας και ότι η Εταιρεία στο πλαίσιο της ως άνω ναύλωσης έχει προβεί σε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη, εκτιμάται ότι δεν θα επέλθει σημαντική επίπτωση στα οικονομικά αποτελέσματα της Εταιρείας»!
Από την πλευρά της πλοιοκτήτριας εταιρείας, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιταλικού πρακτορείου ANSA, που αναμετάδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, εκπρόσωπός της εμφανίστηκε βέβαιος ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο και ασφαλές. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ότι είχε διευθετηθεί το πρόβλημα που εντοπίσθηκε πρόσφατα σε μία από τις πόρτες πυρασφάλειας του γκαράζ, χωρίς να λέει κουβέντα για όλες τις άλλες σοβαρές ελλείψεις και παραλείψεις που εντόπισε ο έλεγχος πριν από λίγες μέρες.