Σελίδες

Translate

Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017

ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΘ


Οξύνονται οι ανταγωνισμοί με θύματα τους εργαζόμενους

Η όξυνση των ανταγωνισμών ανάμεσα σε τεράστιους μονοπωλιακούς ομίλους για την απόκτηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με τη σύνθλιψη των δικαιωμάτων των εργαζομένων στο λιμάνι, είναι τα κύρια στοιχεία που συνοδεύουν τις διαδικασίες, τις οποίες «τρέχει» αυτήν την περίοδο η κυβέρνηση για την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, της οποίας σταθμός, σύμφωνα με τα όσα αποφάσισε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ τη Δευτέρα, θα είναι η 24η Μάρτη, οπότε και θα υποβληθούν από τους «επενδυτές» οι δεσμευτικές προσφορές.
Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μετά και την αντίστοιχη του Πειραιά, εντάσσεται στο πλαίσιο της αξιοποίησης της γεωστρατηγικής θέσης της χώρας προς όφελος των σχεδιασμών της εγχώριας αστικής τάξης, η οποία προσβλέπει σε πολλαπλά οφέλη από την ανάδειξη της χώρας σε «ενεργειακό κόμβο» και κόμβο συνδυασμένων μεταφορών.
Ενδεικτική ως προς αυτό είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε την περασμένη Δευτέρα ο Σύνδεσμος Βιομηχάνων Β. Ελλάδας (ΣΕΒΕ), όταν είχε διαρρεύσει η πληροφορία ότι υπήρχε πιθανότητα παράτασης της καταληκτικής ημερομηνίας για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Αφού ανέφερε τον «ουσιαστικό ρόλο» που διαδραματίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην Ανατολική Μεσόγειο», κατέκρινε την κυβέρνηση ότι «η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά», για να προσθέσει ότι «το σημαντικότερο θέμα για τον ΣΕΒΕ είναι να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το συντομότερο η διαδικασία της παραχώρησης σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές».
Ανάμεσα στις εταιρείες που θα κονταροχτυπηθούν για την απόκτηση του πλειοψηφικού (65%) πακέτου των μετοχών του ΟΛΘ, από την περασμένη Πέμπτη εντάχθηκε και η γαλλική CMA CGM, η οποία είναι η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (conteiners) στον κόσμο. Μάλιστα, η ανακοίνωση για την εμφάνιση του γαλλικού μονοπωλίου έγινε την ίδια μέρα με τη συνάντηση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα με τον Γάλλο πρωθυπουργό Μπερνάρ Καζνέβ στο Μαξίμου...
Η γαλλική CMA (της οποίας το 49% των μετοχών ανήκει στην κινεζική «China Merchants Holdings Int», ενώ συνεργάζεται στις τακτικές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ocean Alliance με την COSCO) θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό σε κοινοπρακτικό σχήμα με την γερμανική «Deutsche Invest» (DIEP), που, από την πρώτη στιγμή, διεκδικούσε το λιμάνι, ενώ στο ίδιο σχήμα συμμετέχει και ο όμιλος του Ιβ. Σαββίδη.
Οι υπόλοιπες εταιρείες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό είναι η «APM Terminals», θυγατρική της μεγαλύτερης εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο δανέζικης «Maersk», η αραβική «Dubai Ports», η ιαπωνική «Mitsui», η φιλιππινέζικη «International Container Terminal Service», η ιταλoελβετική «Duferro», που δραστηριοποιείται στα logistics, η τουρκική «Yiport Holding», οι ρώσικοι σιδηρόδρομοι και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (έσπασαν το κοινοπρακτικό σχήμα και συμμετέχουν στο διαγωνισμό ξεχωριστά).
Παράλληλα, για τους στρατηγικούς στόχους του κεφαλαίου η κυβέρνηση έχει αρχίσει να διαμορφώνει το θεσμικό πλαίσιο για τη διαμόρφωση Ειδικών Οικονομικών Ζωνών στα λιμάνια και συνολικά στη διαμετακόμιση, με εργαζόμενους χαμηλόμισθους χωρίς εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα και συνδικαλιστική εκπροσώπηση. Ηδη στις 16 Φλεβάρη ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ και όλα τα υπόλοιπα αστικά κόμματα ψήφισαν νομοσχέδιο που εξαιρεί από το Εθνικό Μητρώο Φορτοεκφορτωτών τους εργαζόμενους στα λιμάνια (λιμενεργάτες, χειριστές μηχανημάτων κ.ο.κ.) και στα εμπορευματικά κέντρα (π.χ. Θριάσιο) τινάζοντας στον αέρα κάθε εργασιακό τους δικαίωμα ακόμα και αυτά που αφορούν τα μέτρα προστασίας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου