Σελίδες

Translate

Σάββατο 14 Μαΐου 2016

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΚΙΝΑΣ ΣΤΟΝ «ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ»

Εκφράζει τις προσδοκίες των μονοπωλίων για μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας
Το γεγονός ότι τα κέρδη του κεφαλαίου από τέτοιες συμφωνίες πάνε χέρι - χέρι με νέες απώλειες για τους εργαζομένους τόνισε η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Δ. Μανωλάκου
«Προνομιακή» ενίσχυση από κινεζικές τράπεζες προσδοκά το εφοπλιστικό κεφάλαιο, την ώρα που ρημάζει η ναυπηγοεπισκευή και τσακίζονται οι αμοιβές των ναυτικών
«Προνομιακή» ενίσχυση από κινεζικές τράπεζες προσδοκά το εφοπλιστικό κεφάλαιο, την ώρα που ρημάζει η ναυπηγοεπισκευή και τσακίζονται οι αμοιβές των ναυτικών
Η εξυπηρέτηση των επιδιώξεων του εγχώριου κεφαλαίου να πετύχει τη γεωστρατηγική του αναβάθμιση και την ενίσχυση της κερδοφορίας του είναι το στίγμα και του κυβερνητικού νομοσχεδίου που επικυρώθηκε προχτές, από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, το οποίο αφορά την «Κύρωση Μνημονίου Κατανόησης» μεταξύ της Ελλάδας και Κίνας «σχετικά με τη συνεργασία στον Τομέα των Θαλασσίων Υποθέσεων». Συνεργασία που, όπως αναφέρεται στο άρθρο 2, φτάνει μέχρι την«εξερεύνηση και αξιοποίηση θαλάσσιων ορυκτών πόρων»...
Το ΚΚΕ καταψήφισε το νομοσχέδιο, ενώ όπως ανέδειξε στην τοποθέτησή της η ειδική του αγορήτρια, Διαμάντω Μανωλάκου,«η Κίνα εστιάζει τη συνεργασία της σε ζητήματα Ενέργειας, επενδύσεις σε έργα υποδομών και γενικά διευκολύνσεις του εμπορίου για την προώθηση του "δρόμου του μεταξιού", δηλαδή εμπορικών και ενεργειακών διαδρομών, θαλάσσιων και χερσαίων, στη διάνοιξη και αξιοποίηση των οποίων πρωτοστατούν κινέζικες εταιρείες - μεγαθήρια και συνεργάτες τους, προσδοκώντας ενίσχυση της κερδοφορίας και της θέσης τους συνολικά, από την ολόπλευρη σύνδεση Δύσης και Ανατολής (...) Επίσης, προωθεί την εμβάθυνση συνεργασίας με χώρες και ομάδες χωρών εστιάζοντας το ενδιαφέρον σε περιοχές με ενεργειακό πλούτο και γεωστρατηγική σημασία, όπως της Μέσης Ανατολής και της Ανατολικής Μεσογείου, όπου η όξυνση των ενδοϊμπεριαλιστικών ανταγωνισμών δημιουργεί δυναμική για σημαντικές ανακατατάξεις και αυξημένες προσδοκίες στα μονοπώλια, που επιδιώκουν να πάρουν μερίδιο της πίτας».
Κερδίζει το κεφάλαιο, χάνουν οι εργαζόμενοι
Στην προκειμένη περίπτωση, το μνημόνιο επισφραγίζει την εμβάθυνσης της συνεργασίας της Κίνας με την Ελλάδα, η οποία ακριβώς λόγω της γεωστρατηγικής θέσης εξυπηρετεί το «δρόμο του μεταξιού». Εξάλλου, ήδη κινεζικές τράπεζες χρηματοδοτούν επενδύσεις, όπως γίνεται για την ανανέωση του ελληνόκτητου στόλου μέσω του οποίου διακινεί εμπορεύματα.
Οπως ανέφερε η Δ. Μανωλάκου, οι κινεζικές τράπεζες ενισχύουν «το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο με φθηνό χρήμα και, βέβαια, αυτό είναι το κίνητρο που ρημάζει και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη στο Πέραμα.Κερδίζει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, χάνουν όμως οι εργαζόμενοι, με την ανεργία να χτυπάει "κόκκινο" και βέβαια και οι αμοιβές των ναυτικών είναι τσακισμένες».
Οσο για τον απολογισμό τέτοιου είδους συνεργασιών, μεταξύ δηλαδή κυρίαρχων τμημάτων της αστικής τάξης και μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, η Δ. Μανωλάκου παρέθεσε τα μέχρι τώρα αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, αδυνατώντας να αντικρούσει τα παραπάνω και επιχειρώντας να κρύψει τη συνειδητή προσήλωση της κυβέρνησης σε αυτήν την αντιλαϊκή κατεύθυνση, ισχυρίστηκε ότι «δεν πρέπει να δούμε φοβικά τέτοιου είδους κείμενα, έστω και εάν είναι εύστοχες μερικές επισημάνσεις για την διαφορά μεγεθών ή για τους σχεδιασμούς που κάθε χώρα μπορεί να έχει»...
Υπέρ της κύρωσης του νομοσχεδίου ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, Ποτάμι και Ενωση Κεντρώων. Η ΝΔ επιφυλάχτηκε, αν και ο εισηγητής της, Ν. Μηταράκης, εκθείασε τη συμφωνία, η οποία όπως σημείωσε είχε κλειστεί από την κυβέρνηση της ΝΔ. Κατά ψήφισε η ΧΑ, με γνώμονα βέβαια τα συμφέροντα τμημάτων του εγχώριου κεφαλαίου που δεν πήραν το μερίδιο που ήθελαν από το λιμάνι του Πειραιά. Χαρακτηριστικά, ο ειδικός αγορητής της ΧΑ, Ν. Κούζηλος, αιτιολόγησε την ψήφο της λέγοντας ότι «η Cosco κάνει επιθετική πολιτική και προσπαθεί να εξαγοράσει τα πάντα»...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου