Σελίδες

Translate

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Προτεραιότητα της κυβέρνησης η κερδοφορία του κεφαλαίου

Η επιδίωξη της κυβέρνησης να ανταποκριθεί στις αντιλαϊκές αξιώσεις συνολικά του μεγάλου κεφαλαίου και ειδικότερα του εφοπλιστικού, για ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του, ήταν αυτό που κυριάρχησε στις χτεσινές ομιλίες των υπουργών Οικονομίας και Ναυτιλίας, Γ. Σταθάκη και Θ. Δρίτσα αντίστοιχα, αλλά και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρ. Αλεξιάδη, στο 2ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».
Χαρακτηριστικά, ο Γ. Σταθάκης επισήμανε ότι «η Ελλάδα χρειάζεται μία ισχυρή μεταστροφή προς την αύξηση των επενδύσεων, αλλά και μίαστήριξη των κλάδων που συνεισφέρουν περισσότερο στην ελληνική οικονομία, μέσω της ενίσχυσης της διεθνούς ανταγωνιστικότητάς τους». Παραθέτοντας τα εργαλεία της κυβέρνησης για την επίτευξη των στόχων του κεφαλαίου, αναφέρθηκε στον «αναπτυξιακό νόμο», ταχρηματοδοτικά πακέτα, τη δημιουργία του νέου Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, την απλοποίηση διαδικασιών αδειοδότησης των επιχειρήσεων κ.ά.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης,αναφερόμενος ειδικά στους εφοπλιστές, δεσμεύτηκε ότι «δε θα ληφθούν μέτρα που θα προκαλέσουν πρόβλημα στην ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας», αναφερόμενος ουσιαστικά στην απαίτηση των «εταίρων», στο πλαίσιο των ενδοκαπιταλιστικών ανταγωνισμών, για αύξηση της φορολογίας στο ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο.
Λέγοντας αυτά, ο Τρ. Αλεξιάδης στην πραγματικότητα «ανταποκρίθηκε» στην ομιλία του προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμη,ο οποίος χαρακτήρισε «ύψιστη υποκρισία των ευρωπαϊκών ελεγκτικών οργάνων (...) να καταγγέλλουν το ελληνικό φορολογικό σύστημα, το οποίοι οι ίδιοι ακολούθησαν ως μοντέλο για να σώσουν την ευρωπαϊκή ναυτιλία και να μην ακολουθήσει τη μοίρα της ευρωπαϊκής ναυπηγικής βιομηχανίας».
Να σημειωθεί, ακόμα, ότι ο Τρ. Αλεξιάδης, αφού κατέθεσε τα διαπιστευτήριά του στους εφοπλιστές, στη συνέχεια επιτέθηκε στις αγροτικές κινητοποιήσεις, κάνοντας λόγο για «διάφορες κοινωνικές ομάδες» οι οποίες «βάζουν τα δικά τους μικροσυμφέροντα πάνω από το όφελος της κοινωνίας»...
Ο δε Θ. Δρίτσας στην ουσία προανήγγειλε την ιδιωτικοποίηση τηςναυτικής εκπαίδευσης, ένα πάγιο αίτημα των εφοπλιστών (που επανάλαβε και ο Θ. Βενιάμης), με στόχο την «έκδοση» πειθήνιων και φτηνών ναυτεργατών.
Οπως ανέφερε, «δεν είναι το δίλημμα δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση», αλλά «το γεγονός ότι η δημόσια εκπαίδευση απαιτεί πόρους που αυτή τη στιγμή το ελληνικό κράτος με τα γνωστά προβλήματα έχει δυσκολίες», προσθέτοντας ακόμα ότι «δεν σημαίνει ότι μπορούμε να περάσουμε εύκολα στην ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης».
Ανέφερε, ακόμα, ότι «ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια προς την κατεύθυνση της σύντμησης απόψεων για μια νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, που να περιλαμβάνει μια δραστική αύξηση του αριθμού των Ελλήνων ναυτικών στα πλοία με ελληνική σημαία και στον ελληνόκτητο στόλο», χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει με τι εργασιακά, μισθολογικά και κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου