Σελίδες

Translate

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2015

Ενδοαστικός καβγάς για τη φορολογία των εφοπλιστών

Αλλαγή του πλαισίου από το 2019 ζητάει με παρέμβασή της η Κομισιόν
Στο πλαίσιο των ενδοαστικών ανταγωνισμών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπήανακοίνωσε χτες ότι θέτει υπό εξέταση το θεσμικό πλαίσιο της Ελλάδας σε ό,τι αφορά το φορολογικό καθεστώς των εφοπλιστών. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί μερίδιο και για άλλα τμήματα του ευρωενωσιακού κεφαλαίου από την «πίτα» που κατέχει το εγχώριο κεφάλαιο στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές και σε άλλες παράπλευρες δραστηριότητες.
Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, η Επιτροπή «αναγνωρίζει τη σημασία της διατήρησης ενός ανταγωνιστικού τομέα θαλασσίων μεταφορών στην ΕΕ», δηλαδή την άγρια εκμετάλλευση των ναυτεργατών, τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που επικρατεί στα καράβια και τα αμέτρητα προνόμια προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο, για την εξασφάλιση της κερδοφορίας.
Ταυτόχρονα, όμως, ανησυχεί για το αν «παραβιάζονται οι κοινοί κανόνες για τον τρόπο με τον οποίο τα κράτη - μέλη μπορούν να στηρίζουν τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών χωρίς να προκαλούν αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά».
Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι «η Επιτροπή εκφράζει την ανησυχία της ότι το ελληνικό σύστημα του φόρου χωρητικότητας (σ.σ. ανάλογα με τους κόρους του πλοίου και όχι τα έσοδα και τα κέρδη) δεν είναι κατάλληλα στοχευμένο και ότι ευνοεί τους μετόχους ναυτιλιακών εταιρειών, καθώς και επιχειρήσεις άλλες από τις επιχειρήσεις θαλάσσιων μεταφορών, πέραν των ορίων που επιτρέπονται βάσει των κατευθυντήριων γραμμών για τις θαλάσσιες μεταφορές».
Σ' αυτήν την κατεύθυνση, «η Επιτροπή ζήτησε από την Ελλάδα να επανεξετάσει ποια πλοία είναι επιλέξιμα για υπαγωγή στο σύστημα που εφαρμόζει» και επιπρόσθετα «να εξαιρέσει από το ισχύον καθεστώς τα αλιευτικά σκάφη, τα ρυμουλκά, καθώς και τα σκάφη αναψυχής (γιοτ) χωρίς πλήρωμα που ενοικιάζονται σε τουρίστες. Οι εταιρείες εκμετάλλευσης αυτών των πλοίων θα υπόκεινται στο μέλλον στο γενικό φόρο εισοδήματος».
Θα πρέπει επίσης να εξαιρεθούν «οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, οι ναυτιλιακοί πράκτορες και άλλοι ενδιάμεσοι φορείς του ναυτιλιακού τομέα, καθώς και οι μέτοχοι ναυτιλιακών εταιρειών, από τους οποίους κανένας δεν εκτελεί πραγματικές θαλάσσιες μεταφορές».
Η ελληνική κυβέρνηση σε δύο μήνες θα πρέπει να απαντήσει αν συμφωνεί με τα προτεινόμενα μέτρα. Σε αυτήν την περίπτωση θα πρέπει να τροποποιήσει τη νομοθεσία, ώστε από την 1η Γενάρη του 2019 να ισχύσουν οι νέοι κανόνες. Οπως σημειώνεται, η συγκεκριμένη ημερομηνία περιέχεται και στο μνημόνιο. «Αν δεν υπάρξει συμφωνία, η Επιτροπή μπορεί να κινήσει την επίσημη διαδικασία έρευνας για κρατικές ενισχύσεις», προειδοποιεί η Κομισιόν.
Θέμα για την ευνοϊκή φορολόγηση του εφοπλιστικού κεφαλαίου στην Ελλάδα είχαν θέσει από πέρσι και οι Γερμανοί εφοπλιστές, φανερώνοντας και μ' αυτόν τον τρόπο τους ανταγωνισμούς που εξελίσσονται στο παρασκήνιο της διαπραγμάτευσης της κυβέρνησης με τους ιμπεριαλιστικούς θεσμούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου